Pixel-search

12.1.11

oooh the HORROR!!!

det var ett tag sen jag uppdatera. men precis som jag förklarat så var det pga brist av ramar som jag inte kunnat publicera mina senaste skapelser. meeeen, NU är dem här!
detta är del 1 i mitt pågående skräckprojekt (på riktigt denna gången). så enjoy!!


Trio of Badassness!


Ash, från världens bästa film: Evil Dead 2.
jag har redan gjort den här i svart/vitt, men eftersom jag sålde den så ville jag göra en version till mitt projekt också. ruskigt nöjd med hur han blev.
man ser verkligen galenskapen i ögonen på honom.


Freddy "The Teddy" Krueger.
denna var ett h-e-l-v-e-t-e...
för att göra en lång historia kort:
tusentals bilder på Freddy, INGEN som passar sig som porträtt.
inte på ett sätt så man känner igen honom direkt iaf.
så jag hittade en bild på en leksak, lekte med kontrast och färg.
sen: voila! direkt igenkännbar Freddy!


Jason Voorhees... ki-ki-ki-ma-ma-ma... need I say more?


Shaun of The Dead.
blev nöjd med denna lite mer "Cartoon"-style versionen av Shaun.
men den passar inte riktigt in i helheten.
så jag sålde den och ska göra en ny Shaun till projektet.

Inga kommentarer: